Serwis Silników 2T
Profesjonalnie… i tylko tak!

MZ ETZ 300 Modyfikacja góry silnika

Opis modyfikacji:

Popularną na rynku modyfikacją zwiększającą pojemność silnika w MZ ETZ 250/251
jest szlif cylindra na tłok 75,50mm.
Pozwala na to fabryczna tuleja przez co sprawa wydaje się banalna i sporo osób zapomina o bardzo ważnych modyfikacjach głowicy i jej centrowaniu względem cylindra.

Należy pamiętać, że silnik ten fabrycznie wyposażony jest w pierścień ogniowy (wystający kawałek tulei z cylindra wchodzący w głowicę), który przede wszystkich zapewnia centrowanie głowicy względem tulei cylindra.
To bardzo ważne przy silnikach, gdzie komora spalania ma nowoczesny kształt i podczas składania silnika, ustawiana jest odległość squish.

Po wykonaniu szlifu na tłok 75,50mm ten pierścień znika przez co głowica traci centrowanie.
W nowoczesnych silnikach jest to rozwiązane właśnie tak, że jeden element nachodzi/wchodzi w drugi lub za pomocą kołków ustalających.

Przedstawiam pełną i zarazem jedyną słuszną modyfikację góry silnika MZ ETZ na pojemność 300cc.

Zakres prac:
– wykonanie szlifu na tłok 75,50mm + fazy na oknach
– modyfikacja tłoka (fazowanie pierścieni, wykonanie promienia od strony okna dolotowego)
– obróbka górnej płaszczyzny cylindra na odpowiedni uskok
– pełna obróbka głowicy – wykonanie dedykowanej komory spalania na stopień sprężania 10,5:1 oraz wykonanie zatoczenia nachodzącego na cylinder wraz z uszczelnieniem oringowym stosowanym we wszystkich nowoczesnych silnikach chłodzonych powietrzem

NOWOŚĆ Listopad 2022 :
Do każdego zestawu ETZ 300 dostajesz 4 różnej grubości uszczelki pod cylinder wykonane z prawdziwego materiału uszczelkarskiego GAMBIT AF-200 !!
Uszczelki są w grubościach 
0,3mm
0,5mm
0,6mm
0,8mm
Pozwalają one na odpowiedni dobór odległości squish.

Uszczelki są również dostępne osobno, w zestawie i na sztuki !

Koszty i czas realizacji:

Koszt wykonania 1200zł brutto – w cenie tłok ALMOT oraz uszczelki pod cylinder w czterech różnych grubościach !! 
Czas realizacji ok 4-6 tygodni.

Dodatkowe uszkodzenia są płatne osobno – mowa tutaj o uszkodzonym gwincie świecy, uszkodzonej dolnej płaszczyźnie cylindra itp.1

Pozostałe:

Za każdym razem do ceny modyfikacji doliczany jest koszt mycia części:

• mycie finalne i naoliwienie 20zł brutto
• mycie wstępne (gdy części przychodzą bardzo zabrudzone) 20zł brutto

 

biuro@wojtala-garage.pl

Zestaw MZ ETZ 300
Zestaw MZ ETZ 300
Cylinder MZ ETZ 300
Cylinder MZ ETZ 300
Głowica MZ ETZ 300
Głowica MZ ETZ 300
Uszczelka pod cylinder MZ ETZ 250/300
Uszczelka pod cylinder MZ ETZ 250/300

Subscribe to get 15% discount