Serwis Silników 2T
Profesjonalnie… i tylko tak!

MZ ETZ 300 Modyfikacja góry silnika

Opis modyfikacji:

Popularną na rynku modyfikacją zwiększającą pojemność silnika w MZ ETZ 250/251
jest szlif cylindra na tłok 75,50mm.
Pozwala na to fabryczna tuleja przez co sprawa wydaje się banalna i sporo osób zapomina o bardzo ważnych modyfikacjach głowicy i jej centrowaniu względem cylindra.

Należy pamiętać, że silnik ten fabrycznie wyposażony jest w pierścień ogniowy (wystający kawałek tulei z cylindra wchodzący w głowicę), który przede wszystkich zapewnia centrowanie głowicy względem tulei cylindra.
To bardzo ważne przy silnikach, gdzie komora spalania ma nowoczesny kształt i podczas składania silnika, ustawiana jest odległość squish.

Po wykonaniu szlifu na tłok 75,50mm ten pierścień znika przez co głowica traci centrowanie.
W nowoczesnych silnikach jest to rozwiązane właśnie tak, że jeden element nachodzi/wchodzi w drugi lub za pomocą kołków ustalających.

Przedstawiam pełną i zarazem jedyną słuszną modyfikację góry silnika MZ ETZ na pojemność 300cc.

Zakres prac:
– wykonanie szlifu na tłok 75,50mm + fazy na oknach
– modyfikacja tłoka (fazowanie pierścieni, wykonanie promienia od strony okna dolotowego)
– obróbka górnej płaszczyzny cylindra na odpowiedni uskok
– pełna obróbka głowicy – wykonanie dedykowanej komory spalania na stopień sprężania 10,5:1 oraz wykonanie zatoczenia nachodzącego na cylinder wraz z uszczelnieniem oringowym stosowanym we wszystkich nowoczesnych silnikach chłodzonych powietrzem

NOWOŚĆ Listopad 2022 :
Do każdego zestawu ETZ 300 dostajesz 4 różnej grubości uszczelki pod cylinder wykonane z prawdziwego materiału uszczelkarskiego GAMBIT AF-200 !!
Uszczelki są w grubościach 
0,3mm
0,5mm
0,8mm
1,0mm
Pozwalają one na odpowiedni dobór odległości squish.

Uszczelki są również dostępne osobno, w zestawie i na sztuki !

Koszty i czas realizacji:

Koszt wykonania 1200zł brutto – w cenie tłok ALMOT oraz uszczelki pod cylinder w czterech różnych grubościach !! 
Czas realizacji ok 3 tygodnie

Dodatkowe uszkodzenia są płatne osobno – mowa tutaj o uszkodzonym gwincie świecy, uszkodzonej dolnej płaszczyźnie cylindra itp.1

Pozostałe:

Za każdym razem do ceny modyfikacji doliczany jest koszt mycia części:

• mycie finalne i naoliwienie 20zł brutto
• mycie wstępne (gdy części przychodzą bardzo zabrudzone) 20zł brutto

 

biuro@wojtala-garage.pl

Zestaw MZ ETZ 300
Zestaw MZ ETZ 300
Cylinder MZ ETZ 300
Cylinder MZ ETZ 300
Głowica MZ ETZ 300
Głowica MZ ETZ 300
Uszczelki cylindra MZ ETZ 250 300
Uszczelki cylindra MZ ETZ 250 300

Subscribe to get 15% discount