Serwis Silników 2T
Profesjonalnie… i tylko tak!

Porting 2T

GOTOWE ZESTAWY TUNINGOWE !

Od 2024r. nie oferujemy portingu cylindrów.

W tym dziale będą przedstawione gotowe rozwiązania do poszczególnych motocykli wraz z kosztorysem.
Przykładowo będzie tutaj dostępny zestaw tuningowy do Aprili RS 125 w kilku wariantach Stage1, Stage 2 itp.

Stage1 będzie oparty na seryjnym cylindrze po portingu, zmodyfikowanej głowicy oraz najmocniejszym na rynku dyfuzorze naszej produkcji.
W zestawie znajdziesz wszystkie koniecznie instrukcje odnośnie squisha, stopnia sprężania, wartości EGT oraz konieczne uszczelki i oringi.

Stage2 będzie oparty na mocno zmodyfikowanym cylindrze, tłoku z płaskim denkiem, zmodyfikowanej głowicy oraz specjalnym dyfuzorze naszej produkcji.
Ten zestaw będzie wymagał modyfikacji i portingu karterów.

Do każdego zestawu tuningowego będzie wykres z hamowni wraz z filmem a zestawy będą prezentowane podczas DYNODAY w Wojtala-Garage !

Porting podstawowy, zawodniczy - co to jest?

Porting podstawowy zawiera poprawę przepływów wszystkich kanałów zaczynając od gniazda zaworu membranowego, przez skrzynię korbową aż po wszystkie kanały w cylindrze.

W nowoczesnych silnikach w ten sposób dokładamy ostatnie kilka procent mocy i momentu obrotowego, czasem obniżamy EGT pozwalając ostrzej wystroić sprzęt ale głównie ma to na celu dostosowanie pod określone przeznaczenie.
(motocross, enduro, tory asfaltowe krótkie/długie bądź jako zabawka na drogę)

W starszych silnikach mocniej ingeruje się w zmianę kątów otwarcia okien, stopnia sprężania, wartości squish’a oraz blowdown’u.
W ten sposób wyczuwalnie podnosimy moc i moment obrotowy znacznie usprawniając przestarzałe konstrukcje.

Tutaj post z podstawowego przestrojenia SUZUKI RM 125 rocznik 1986r. pod zawody Mistrzostw Świata Klasycznego Enduro:
Link do Facebooka Wojtala-Garage

Wszystkie cylindry tulejowane u nas, mają wykonany podstawowy porting.

Porting zawodniczy

W portingu zawodniczym liczy się maksymalny efekt i wygrane zawody.
Każdy przypadek jest inny i sprawa wymaga indywidualnego podejścia.

Jeśli tylko regulamin techniczny zawodów nas nie ogranicza – wszystkie chwyty dozwolone!  
Spawanie, frezowanie, toczenie, tulejowanie, dobór innego tłoka, zmiana długości korbowodu, zmiana wyrównoważenia i wagi wału korbowego, wykonanie indywidualnych dyfuzorów, zmiana zapłonu lub jego parametrów itp. itd.

biuro@wojtala-garage.pl

Cylindry Yamaha RD250 AC po zawodniczym portingu
Karting Rotax MAX pomiary do portingu
Kawasaki JETSKI 650 po portingu
Kartery Aprilia RS125 po portingu

Subscribe to get 15% discount